Yuk Ikutan Even Desember 2013 Event Puisi “Special Ultah Lavira Az-Zahra.” DL 10 Desember 2013!

Senin, 25 November 2013

Widgets

diamnya cinta..

kasih..
benarkah yang aku sebut itu?
kekasih..
benarkah yang aku maksud itu?

selayang pandang, aku menjamah seluruh tubuh angkasa yang membiru..
berharap, cinta mampu mengeja setiap gelak rindu yang bertebaran..
tak sanggup ku tahan gejolak asmara ini..
kian memburu hingga ke relung nafasku
diamnya cinta, membuatku tak senyenyak dalam mimpi..
diamnya cinta,membuatku tercekik dalam bayang semu..
diamnya cinta, seolah olah dia ingin aku menunggu..

diamnya cinta,seolah olah dia ingin aku tak menepi..

seperti menuang rindu dalam bejana kecil namun tertumpah ruah..
seperti menyulam benang benang cinta dalam kesutraan..
dia yang ku sebut cinta,, diam seribu bahasa..
dia yang ku sebut cinta..melukis senyum dalam benak..
semakin aku tak menyanggupi kegelisahan ini..
sebelum ia pergi..
ada tinta menulis "aku telah mencintaimu seperti nafasmu yang slalu memberimu hidup"


SHARE THIS POST   

  • Facebook
  • Twitter
  • Myspace
  • Google Buzz
  • Reddit
  • Stumnleupon
  • Delicious
  • Digg
  • Technorati
Author:Ressa Andi Pratiwie
Seperti itulah Manusia.. ada hujan ada pelangi.. namun tak tahu ketika tiba-tiba hujan berganti badai.. Read More →

0 komentar: